W mroźne dni temperatura w pomieszczeniach biurowych nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza – przypomina Państwowa Inspekcja Pracy. Jeżeli tak nie jest, trzeba w pierwszej kolejności powiadomić o tym pracodawcę – powiedziała rzeczniczka głównego inspektora pracy Danuta Rutkowska.

Rzeczniczka zwróciła uwagę, że inspektor pracy może nakazać pracodawcy zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest praca. – Może też ukarać pracodawcę mandatem od 1 tys. do 2 tys. zł i nakazać wstrzymanie prac ze względu na bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia. Inspektor pracy może też skierować wniosek o ukaranie do sądu. Ten ma możliwość nałożenia kary grzywny w wysokości maksymalnej 30 tys. zł – wyjaśniała.

PIP przypomina, że pracodawca musi zapewnić właściwą temperaturę w pomieszczeniu pracy, odpowiednią do rodzaju wykonywanych zajęć. Temperatura w pomieszczeniach biurowych lub innych, w których wykonuje się lekką pracę fizyczną, nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza. Osoby, które wykonują pracę np. w halach produkcyjnych, muszą mieć zapewnioną temperaturę nie niższą niż 14 stopni.

Więcej informacji w artykule na stronie bankier.pl