O tym, że wypadek przy pracy to dla pracodawcy straty, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wstrzymana praca, zniszczony sprzęt, zwiększona składka na ubezpieczenie wypadkowe, odszkodowanie dla pracownika za uszkodzone przedmioty osobistego użytku – to tylko niektóre, wybrane koszty związane z wypadkiem przy pracy. Należy również przypomnieć, że w przypadku, gdy pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy lub zachorował na chorobę zawodową, utracił zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku, pracodawca jest obowiązany wydzielić lub zorganizować dla niego odpowiednie stanowisko pracy z podstawowym zapleczem socjalnym. Niedopełnienie tego obowiązku może być bardzo kosztowne dla pracodawcy.
Więcej informacji w artykule na stronie bhp.abc.com.pl
Zobacz podobne
16 marca, 2023
Co nas czeka w BHP w 2023 roku?
17 lutego, 2023
Bezpieczeństwo pracownika w okresie zimowym
23 stycznia, 2023