- organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- zapewniać przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, wydawać polecenia usunięcia uchybień w tym zakresie oraz kontrolować realizację tych poleceń,
- reagować na potrzeby w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy oraz nieustannie doskonalić istniejący poziom ochrony zdrowia i życia pracowników (mając na uwadze zmieniające się warunki wykonywania pracy),
- rozwijać i doskonalić spójną politykę zapobiegającą wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym (uwzględniając zarówno aspekty techniczne, organizację i warunki pracy, stosunki społeczne oraz wpływ czynników środowiska pracy),
- zapewniać wykonanie nakazów, wystąpień, decyzji i zarządzeń wydawanych przez organy nadzoru nad warunkami pracy.
Zobacz podobne
25 września, 2014
– Jakie są przyczyny utraty właściwości ochronnych odzieży?
25 września, 2014